joi, 20 octombrie 2016

Spiritul Nordic - Magie Nordică

Magie Nordică








   Î
n această parte a prezentei lucrări indicăm unele din practicile magice inițiatice, practicile galdr, practicile seidr, folosirea runelor, etc., pe care nordicii europeni, le utilizau, în diferite scopuri, în vechime. Multe au un caracter șamanic.
                Foarte multe practici ale religiozității nordice s-au pierdut, altele au fost asimilate în așa-zisul „creștinism”, iar altele au supraviețuit și ne-au parvenit odată cu textele scrise în jurul secolelor XI, XII și redescoperite după o mie de ani. Aceste texte au supraviețuit miraculos intoleranței infinite și inexplicabile a avraamismului și a vaticanului.
                Aici, pe cele ce au rămas, le prezentăm cu sfaturi pentru a putea fi aplicate azi. Este o trecere în revistă istorică, îmbinată cu explicații practice.
                În primul rând trebuie să se știe că repetarea formulelor magice se face de două ori. Ea nu se face de trei ori cum pretinde invenția ce poartă numele de creștinism. Puterea și elementul magic apar la repetarea de două ori! De fapt, când se repetă a treia oară se elimină efectul magic.
                Practicile magice se încheie cu repetiția unei formule magice de două ori! (nu de trei ori)
                Această idee cu repetiția de trei ori a fost inoculată pentru a îndepărta oamenii de puterea magică. Astfel încât să fie lipsiți de putere. De puterea pe care ar putea să o aibă...




Practici inițiatice
și magice



„Utiseta”,
ascunderea sub mantie


   A
zi i-am spune în mod greșit „meditație”. Însă nu este vorba de clasica așezare într-o poziție comodă și concentrarea într-un singur punct sau golirea completă a minții și blocarea ei pentru a o goli.
                Nu este vorba de a lua o poziție comodă. Ci de a te ghemui pe pământ, pe o colină sau sub un copac și de a te acoperi total cu o mantie, piele de animal sau alt obiect. Se urmărește acoperirea totală astfel încât seamănă cu o ascundere de lume... o refugiere în lumea spiritului...
                Și nu este vorba de o blocare a minții pentru a nu mai apărea gânduri. Ci de o eliberare de cotidian prin liniștire și pauză fizică și sufletească. Aceasta nu implică control mental. Nu este vorba de nici o tehnică de control mental!
                Este vorba doar de liniștire fizică și sufletească și o senină stare interioară, unde se ia o pauză reală de la cotidian și de la desfășurarea evenimentelor. Mintea este lăsată liberă. Fie în stare de naturală reverie... sau atentă la fenomenele naturii... fie în căutarea unui răspuns.
                Această practică nu are nimic de a face cu ceea ce în zilele noastre se predă în lumea vestică ca meditație.
                Se utilizau câte o dată și tehnici de respirație pentru a obține „hiper” sau „hipo” oxigenarea creierului. Acesta pentru a-l scoate din fluxul cotidianului și apăsarea evenimentelor zilnice.
                Când se practica aceasta cu artă atunci se obținea o eliberare de lumea imediată, o profundă reflecție asupra unor subiecte și se putea ajunge chiar la ușoare și plăcute stări de transă, în care ceva nou se întâmpla... și se în schimba în interior...
                Exista întotdeauna un contact cu... altceva...
                Această ascundere sub mantie era folosită, printre altele, și pentru a afla răspunsuri la întrebări... despre viitor... Răspunsuri pentru decizii...
                Utiseta se practica frecvent printre nordici și referințe la ea putem găsi în nenumărate surse nordice.



O variantă mai avansată a
„liniștii interioare”/„ascunderii sub mantie”
este absorbția mentală șamanică


                Nu este vorba de acele tehnici meditative aflate și predate azi în Europa ca „meditații” yoga. Nu! Ceea ce astăzi este predat sub numele de „tehnică de meditație” sau control al minții prin meditație este o rețetă pentru îmbolnăvire!
                Se pare că depresia și celelalte dereglaje ale minții, atât de întâlnite azi, apar când lobul cerebral prefrontal nu mai acționează suficient, e adormit... absent... inert, la impulsurile venite de la amigdala.
                Acesta se poate obține voluntar practicând greșit meditația. Adică ca și „stopare a gândurilor”, ca și „oprire a minții”, ca și „oprire a gândurilor”. Aici este eroarea occidentală despre meditație sau control al minții: meditația ca și „stop” al gândurilor. Aceasta este ceva complet greșit și cu efecte dezastroase asupra sănătății sistemului nervos și a minții.
                Această stopare nu este nici tehnică mentală și nici șamanică și nici meditație: nici în buddhism și nici în șamanism. „Stoparea gândurilor” poate duce la a învăța creierului să blocheze lobul prefrontal, „stop al gândurilor”..., ceea ce duce la depresie și alte maladii și disfuncționalisme grave. Căci lobul prefrontal nu mai reacționează, modulează, controlează și nu mai activează la impulsurile primite de la amigdala din mijlocul creierului. Nu mai reglează, atât de vital, activitatea emoțională a creierului. „Meditația”, așa cum e înțeleasă, predată și practicată azi, duce la depresie și dereglaje cerebrale, neuropsihice.[1]
                Pe de altă parte șamanismul este foarte asemănător Buddhismului tibetan în practicarea tehnicii mentale.[2]
                Scopul, direcția urmată de meditație este „absorbirea atenției”, deci a minții, într-un subiect sau obiect! Și nu golul minții.
                Când suntem complet absorbiți într-un subiect sau obiect, în mod natural, doar acel subiect sau obiect există în mintea noastră. Este ca și cum ne uităm la o femeie goală sau la un peisaj hipnotic... suntem complet absorbiți în acea poză sau în acea imagine și nu mai există în capul nostru alt gând, în acel moment. Mintea noastră este „plină” de imagine, absorbită complet în ceea ce atenția i-a prezentat...
                Asta se întâmplă tot timpul. Asta vrea și tehnica mentală șamanică a „absorbției”... absorbirea într-un subiect sau obiect. Efectul este lipsa oricăror alte gânduri în afara subiectului sau obiectului absorbției. Dar ideea nu este „golul din minte” ci „plinul din minte”!: prin absorbția minții într-un subiect sau obiect, prin atenție și interes.
                Adică atenția totală și deschiderea totală, a întregii noastre naturi, față de acel subiect. Metaforic am putea-o asemăna cu o urmărire... vânătoare... hăituire... a unui subiect.
                Tehnica mentală șamanică este absorbție, preocupare, „eliberarea completă în”..., plăcere maximă și „desfătare cu”..., ce face ca absorbția într-un subiect sau obiect să se petreacă... Și aceasta lasă mintea preocupată doar de ceea ce este urmărit... este plină de ceea ce urmărește…
                Seamănă foarte mult cu urmărirea, hăituirea, vânătoarea pe care mintea o realizează cu scopul de a pătrunde adânc ceea ce urmărește...
                Șamanismul duce prin absorbție la simțirea naturii, a mediului... simțirea interiorului și a exteriorului... Concentrarea pe spirite, oameni, locuri, obiecte sau strămoși...
                Apoi atenția pe un subiect... atenția mărită face ca mintea să se obișnuiască cu acel subiect și să obțină informații pe care nu le-ar fi putut obține dacă nu era absorbită de acel subiect.
                Este ca și la geniile științei care descoperă lucruri prin aplecarea atenției și absorbția naturală a minții, care urmează, asupra unui subiect sau obiect.
                Tehnica șamanică a minții este absorbție... și nu „gol"![3]
                În absorbție mintea se adâncește natural în transă… și descoperă secrete care altfel ar fi rămas ascunse. Secrete despre oameni, despre locuri, despre viitor, despre spirite, despre obiecte pierdute, despre îmbolnăviri, despre viitor... etc.
                În acest mod, prin absorbția șamanică, ne întâlnim cu informații pe care nu le-am fi știut niciodată.
                Ajungem la tehnica minții prin absorbție... și nu prin golire! Golirea înseamnă dereglarea funcțiilor cerebrale și apariția depresiei, distrugerea și scăderea inteligenței, etc.



Acte ritualice


                Se creează un spațiu sacru, ale cărui limite sunt bine definite. Se realizează acte „pline de semnificație” cu toată forța voinței, în mod repetitiv. Aceste acte realizate sunt pline de voința noastră și de absorbția noastră.
                Transa apare firesc și natural... și fără să fie sesizată imediat. Prin rituale create ingenios, și conform particularităților noastre, ceva din interiorul nostru se deschide... și modificările dorite apar.
                Planificarea ritualului trebuie să fie semnificativă. Fiecare este chemat să-și genereze propriile ritualuri... prin care individualitatea se poate manifesta și modificările magice apar așa cum sunt ele necesare. Utilizarea ritualurilor create de alții nu au același efect când noi le practicăm... nu funcționează sub impulsul voinței noastre și nu ne reprezintă.
                Cel mai bine este să ne creăm propriile rituale pentru scopurile noastre. Ele conțin atunci tot ce ne este nouă necesar și funcționează în virtutea propriilor puteri interioare.
                Această metodă se pretează celor ce doresc un control cât mai conștient. Este foarte aplicabilă în acțiuni magice de grup.
                Evident că se combină aceste acte semnificative, repetitive cu „galdr” și poate ritmuri , sunete repetitive...



Folosirea ritmurilor


                Sunt foarte multe variante. De exemplu a bate tobe, a cânta repetitiv o formulă galdr, a dansa repetitiv. Duce la o transă adâncă dacă practicantul se abandonează ritmului... se deschide în fața ritmului Atunci, în transă, se pot realiza acțiuni magice...



Aplicarea constrângerilor,
a suferințelor auto-impuse


                Se folosesc acțiuni de purificare, post prelungit sub diferite forme,[4] deprivare senzorială. De asemenea se poate utiliza „sauna nordică”, folosită și azi, pentru purificare extremă și întărire a voinței. Pentru trezirea unor forțe adormite ale naturii noastre lăuntrice.



Folosirea ierburilor
și a lumii vegetale și animale


                Chiar zeul Thor a fost tratat de o vrăjitoare, Groa, cu plante și incantații magice de tip galdr pentru a scăpa de piatra ce i-a intrat în frunte și i s-a fixat acolo: după o confruntare cu gigantul Hrungnir.
                Utilizarea plantelor era foarte răspândită. Însă 99% din această artă s-a pierdut. Mai există în sate izolate păstrători ai vechii arte a manevrării lumii vegetale în obținerea de efecte magice.
                Cu siguranță se foloseau și plante ușor toxice pentru a facilita intrarea în „transă” celor ce întâmpinau dificultăți în acest sens, cu scopul trezirii forțelor magice ale propriei naturi...
                Că se practica este sigur: cum arată miturile zeilor. Chiar și lor li se aplica această știință...
                Folosirea copacilor, a florilor, a ierburilor...



Utilizarea forței sexuale


                Se orienta prin voință „energia vieții” și tensiunea sexuală, obținută în urma excitării controlate și nobil rafinate, spre deschiderea accesului în cele nouă lumi ale Yggdrasilului. Excitarea se obținea prin dans erotic, povestiri erotice, acte erotice cu un partener, chiar acte senzuale și sexuale controlate și direcționate spre obținerea efectelor magice.
                Se combina transa cu înalta încărcătură energetică și psihică obținută în urma excitării erotico-sexuale... efectele magice erau astfel mult mai intense...
                Au rămas în sursele nordice aluzii evidente la controlul, subjugarea și folosirea energiilor sexuale în obținerea de efecte magice. Odin, Loki, Freyja, Freyr sunt cei mai relaționați cu / și cei mai activi în această artă a folosirii „energiilor vieții”, cele ce dau naștere în continuu unei noi vieți..., în misterele inițiatice magice.
                Tribul Aesirilor poseda un fel de artă erotică magică. Tribul Vanirilor se folosea altfel de forțele vieții. Iar giganții / uriașii posedau o cu totul altă metodă de folosire. Fiecare trebuie cunoscută și folosită în munca directă cu accesul la Aesiri sau Vaniri sau Uriași sau alte spirite.
                Pentru a obține efecte mai puternice și de durată se folosea actul intim dintre iubiți cu controlul complet al descărcării..., (ejaculării / orgasmului). În acest mod tensiunea sexuală, forța sexuală ca forță a vieții era utilizată și atent direcționată spre scopuri precise. Acumularea tensiunii și a energiei vieții” în interior, prin controlul și amânarea indefinită a descărcării sexuale, producea în interior schimbări, modificări imediate magice ce trezeau capacități spirituale magice, psihice și fizice latente sau adormite.
                Controlul era efectuat astfel încât nivelul de excitație să atingă o limită superioară controlabilă: unde se dorea a se rămâne în actul iubirii. Astfel, se ajungea aproape de pragul descărcării involuntare și instinctive, însă prin voință, rafinament și control se amâna această descărcare sexuală timp indefinit: cei doi parteneri intimi rămânând în stare de excitație sexuală / erotică / senzuală timp îndelungat... controlat... după voie, folosind-o și utilizând-o în transformarea elementelor interioare și exterioare. Cu exercițiu și rafinament se ajungea la intensificarea stării de încărcare erotică ore întregi, zi de zi, mai multe luni sau mai mulți ani. Apoi urmau pauze de o lună sau mai multe luni pentru refacerea sistemului sexual, în urma unor asemenea eforturi și șocuri.
                În activitățile inițiatice descărcarea sexuală era controlată și redusă la a menține doar un nivel acceptabil / suportabil, folosibil de tensiune sexuală, psihică, emoțională și fizică...
                „Energiile vieții astfel obținute și generate erau asimilate magic în interior, și păstrate, spre hrănirea metaforică a unui Yggdrasil interior. Odată acesta creat oferea nenumărate și diverse posibilități magice... Căci se crea un Yggdrasil interior care era identic cu Yggdrasilul universal, sau lumea creată, și astfel tot ce se proiecta și se imprima în Yggdrasilul interior se regăsea simultan manifestat și în Yggdrasilul exterior, adică în structura lumii.
                În acest mod, creând și hrănind continuu Yggdrasilul interior, se puteau modifica aspecte ale lumii înconjurătoare, se putea accesa orice creatură din cele nouă lumi, se putea modifica destinul... Căci destinul, înscris în Yggdrasil, se putea modifica la nivel lumesc prin impregnarea Yggdrasilului interior cu o anumită tendință sau un curs de fapte dorit...
                Yggdrasilul interior se manifesta ca și cel Cosmic și deschidea în fața inițiatului porțile celor nouă lumi: Alfheim, Asgard, Vanaheim, Nivadelir, Muspelheim, Niflheim, Helheim, Jotunheim și evident Midgard.
                Orice se imprima în Yggdrasilul interior se regăsea imediat creat și în Yggdrasilul cosmic sau lumea creată: din foc și gheață / Muspleheim și Niflheim.
                Se lucra cu forțele primordiale care creaseră Yggdrasilul cosmic.
                Aceasta era una din științele magice... oferite de către Freyja și de Idunn.
                Controlarea „energiilor vieții în vederea obținerii unor rezultate...
                Este foarte relaționată arta erotico-sexuală a „energiilor vieții” cu Yggdrasilul, copacul lumii... și deci cu cursul evenimentelor și cu natura și structura lucrurilor...
                Acest tip de energie senzuală, „energia vieții deschide ușa, accesul spre magia reală și spre alte lumi. A avea acces la oricare dintre cele nouă lumi nu este dat oricui...



Legătura inițiatică cu un Zeu
sau Călăritul...


                Este o artă a permiterii unui Zeu, sau a unei Zeițe, de a realiza acțiuni în Midgard, în lumea oamenilor. Acest fenomen putea lua multe forme. De la posesiune completă a corpului, minții, etc., până la acțiuni conștiente realizate de om sub impulsul zeilor.
                Aceste impulsuri se puteau recunoaște după intuiții, presimțiri, predispoziții spre ceva anume, vise ciudate și evident diferite de cele comune, idei apărute subit în mintea noastră sub formă de inspirație, orientare sufletească, voci care ne ghidează, semnale luminoase ce ne indică orientarea unor acțiuni ce trebuie să le îndeplinim dacă dorim aceasta, etc.
                Zeița ce a predat această știință și i-a învățat pe Zei și pe oameni este Freyja.
                Acestă știință este cel mai des folosită azi în șamanism.
                Zeii nordici au grijă, conduc și orientează oamenii și azi prin presentimente, intuiții, senzații intense, dispoziții și predispoziții, vise ce ies în evidență foarte puternic față de celelalte. Acestea sunt complet diferite față de manifestările patologice ale minții și ale creierului. Nu există suferință sau obsesie, nu se pierde nici o clipă funcția critică sau legătura cu realitatea. Înrădăcinarea în realitate și îndoiala, funcția critică, sunt foarte active.
                Se manifestă mai ales ca și presimțiri, simțiri adânci, intuiții, momente de revelație și creativitate, vise ce ne atrag atenția... premoniții... presentimente... etc. În cazurile mai intense, șamanice, zeii pot prelua funcții ale corpului nostru.

 

Plimbarea îndelungată în pădure


                Plimbarea prin păduri adânci sau refugierea pentru o perioadă în păduri. Are efecte benefice de deschidere a sensibilității spre frumusețea și esența naturii și a vietăților. Cumva... interiorul și natura noastră se vindecă. Se activează firesc adevărata individualitate în interiorul nostru: ceea ce ne face pe noi înșine unici. Ne întâlnim cu noi înșine și propria noastră esență și modul de a fi natural iese la suprafață... și se poate integra în personalitatea și intelectul nostru.
                Or aceasta ne vindecă imediat... odată ce noi revenim la o funcționare normală și naturală... proprie particularităților noastre firești...
                În misterele inițiatice nordice se folosea intens aventura în pădure, drumul prin pădure... etc. Chiar Sigmund, fiul lui Volsung și tatăl lui Sigur, a trebuit să trăiască într-o pădure, ascuns timp de aproape 20 de ani. După care a devenit atât de puternic că otrava nu avea efect asupra lui. Lui Sigmund i-a dat Odin sabia Gram.[5] Era evident vorba de o inițiere Odinică...

Spânzurarea inițiatică


                Era o practică extremă de inițiere. Se pare că este atât de veche această practică încât e relaționată cu arhaicul Zeu Tyr și cu începuturile inițiatice ale Zeului Odin. Încă de la începuturile lui Odin exista această metodă extremă a inițierii.
                Odin, spânzurat pe Yggdrasil, are experiența morții. Odin reușește să stabilizeze experiența morții și să o mențină cât dorește: astfel nefiind nici viu nici mort.
                Inițiatul se află atunci în starea de tranziție dintre viață și moarte, pe care reușește să o supună, să o controleze, să o „stabilizeze”. Reușește să controleze și să prelungească „starea” dintre viață și moarte și să o prelungească indefinit: acel moment magic, în care esența și structura lumii i s-au destăinuit lui Odin.
                El a fost capabil să „stabilizeze”, să controleze momentul de „trecere” dintre viață și moarte, a prelungit acest moment și a reușit să culeagă runele... Imensa și infinita putere a runelor: care fac parte din esența Yggdrasilului, din esența lumii însăși.
                Rune pe care le-a împărtășit cu Zeii și cu oamenii.



Intrarea în pământ


                Este tot o metodă foarte veche de inițiere. Aceasta era deosebit de răspândită și o găsim și la Celți. Semnificația era conținută în actul renașterii ca inițiat, după ce voluntar s-a renunțat la viața comună și s-a revenit în pământul roditor... pentru a fi născut altfel...
                Inițiatul intra în pământ, într-o grotă închisă, ca un gest de revenire în pântecul matern al pământului. Acolo, dacă avea destule merite și calități sufletești, zeița pământ îi dezvăluia misterele inițiatice...
                Apoi, el ieșea, dacă supraviețuise, din adâncul pământului ca o altă ființă, complet transformată... ca un inițiat al misterelor, plin de înțelepciune și puteri spirituale...


Crearea unui copac „Yggdrasil” exterior


                Se fabrica după imaginea Yggdrasilului, un copac. Se scotea din pământ, cu rădăcină cu tot un copac și se replanta într-o groapă. În acea groapă erau depozitate obiecte valoroase, mied, mâncare, părți din anumite animale, bijuterii, bucăți din haine scumpe, obiecte valoroase, etc. Apoi se acoperea cu pământ. Se poziționau și pe crengile copacului obiecte de preț, obiecte de război, haine scumpe, bijuterii după o ordine prestabilită. Ordinea imita așezarea, dispoziția celor nouă lumi ale universului pe Yggdrasil.
                Astfel se obținea o replică a Yggdrasilului, în care se putea recunoaște fiecare lume, din cele nouă, printre crengile copacului: Asgard, Vanaheim, Alfheim, Midgard, Svartlheim, Jotunheim, Helheim, Muspelheim și Niflheim.
                Această practică era folosită pentru a accesa diferitele lumi ale universului și a intra în contact cu cei ce le locuiau: Zeii, uriașii, piticii, morții, elfii, spiritele naturii, nornele ce țes destinul, etc.
                De asemenea, în misterele inițiatice, exista crearea Yggdrasilului în propria natură internă. Era o muncă cu energiile creatoare ale vieții, o muncă de sacrificiu și umilință, de voință de fier, de experimentare și control al stării intermediare între viață și moarte, etc.
                La final, dacă inițiatul supraviețuia tuturor acestor procese inițiatice avea în interiorul său creat o copie a Yggdrasilului. Avea Yggdrasilul în interiorul său... Aceasta îl făcea unul dintre Asgardieni, era acceptat în lumea zeilor, ca un zeu nou născut.
                Apoi pentru a se dezvolta, perfecționa și ascensiona existau alte mistere... și mai adânci...



Însemnarea cu rune


                Nordicii însemnau rune pentru a actualiza forțe magice în obiecte, oameni, animale, plante, locuri sau scopuri.
                Se foloseau pentru vindecare, protecție și apărare, intuiție, practici magice, în iubire, mai ales în călătorii, în război... etc.
                Brynhildr, valkyria, îl inițiază pe Sigurd în arta runică. Îi spune să-și însemneze sabia cu runa Tyr, runa victoriei, și simultan să rostească numele „Tyr” de două ori!
                Runele erau desenate cu culoarea roșie, scrijelite, încrustate, colorate mai ales cu sânge și doar arareori cu alți pigmenți.
                Se foloseau pentru a ajuta în orice împrejurare a vieții.



Galdr și Seidr


                Acestea sunt activități magice practicate cu scopul de a modifica sau altera desfășurarea evenimentelor. De asemenea erau folosite pentru a afla destinul, viitorul sau a obține informații, de la cei trecuți în celălalt tărâm: care în trecut erau accesibile.
                Practicile au un pronunțat caracter șamanic... implicând și activități spirituale erotice...
                Arheologia a scos la iveală unele artefacte legate de Seidr. Cea mai des întâlnită este „fusul” de tors lână. Se pare că practicanții acestei arte magice imitau Nornele destinului, Urd / Verdandi / Skuld, și țeseau magic noi fire ale destinului...
                Exista un cult al femeilor înțelepte, vizionare, ce puteau călători în lumea spirituală și vedea desfășurarea evenimentelor viitoare sau puteau lua legătura cu ființe supranaturale. Ele aveau un statut aparte: li se oferea locul cel mai înalt din sală, erau servite cu cele mai bune feluri de mâncare și li se cerea serviciul contra unor cadouri foarte scumpe... Aveau un statut aparte în societatea nordică.



„Fate-Magic”,
arta modificări destinului


                Era ceea ce căutau toți zeii. Era o combinare dintre celelalte arte, aici menționate și altele care s-au pierdut și lucrul direct cu Nornele: Urd, Verdandi și Skuld. Arta supremă de a modifica cursul evenimentelor...
                Capacitatea de a influența destinul și de a modifica cursul Yggdrasilului, al lumii, era arta magică supremă, culminarea înțelepciunii celei mai înalte, perfecționarea ultimă a propriei naturi, rafinarea maximă a naturii interioare...



Tehnici de vindecare


                Existau numeroase tehnici Seidr și Galdr sau tehnici de folosire a runelor pentru vindecare.
                Curios este cum acestea semănă foarte mult cu tehnicile din ziua de azi de hipnoză clinică. Nu existe diferențe reale între ele...
                Se utilizau stări de transă, vizualizări de rune, alterarea stărilor de conștiință, călătorii sufletești ce transcendau temporalitatea (la fel ca și la regresia terapeutică hipnotică înspre perioada copilăriei cu scopul rezolvării conflictelor și a traumelor), stimularea și producerea unui fel de „catharsis” sau a unei descărcări sufletești prin medierea unui grup (vezi un exemplu de „catharsis” prin ajutorul grupului în „GuÞrúnarkviÞa I. Primul poem al Gudrunei”, Cânturile Eroilor, Edda),  etc., etc., etc.
                Alte tehnici de tratare sau vindecare includeau folosirea substanțelor din rădăcini, plante, sol, etc. În Volsungasaga apare un astfel de tratament reușit aplicat lui Sinfjotli de către Sigmund. Majoritatea acestei cunoașteri a acțiuni substanțelor din plante, animale și sol a fost pierdută din cauza terorii „creștine”.
                Se foloseau numeroase metode de purificare corporală: sauna și alte metode pe care nu le enumerăm aici. Ele pot fi căutate din sursele amintite.
                Existau foarte multe metode de tratament și vindecare însă majoritatea sunt deja pierdute grație intoleranței distrugătoare a spiritului patologic avraamic.
                Acum, prin noile tehnologii oferite de știință, se redescoperă, după o lungă perioadă de întuneric „creștin”, beneficiile stărilor alterate de conștiință și folosul lor, se redescoperă acțiunea substanțelor ce pot fi găsite în natură și multe alte metodologii pierdute.
                Sperăm doar ca, prin ajutorul științei moderne, să putem readuce la lumină și să recuperăm cu succes beneficiile pierdute de către umanitate, din cauza terorii, a fanatismului obsesional criminal, al patologicului întunecat avraamic și al rătăcitului zeu „negru” din orientul mijlociu.




                În acțiunea și trăirea nordicului tehnicile de mai sus erau utilizate frecvent pentru a se auto-împuternicii și a se auto-depăși.
                De obicei se uitilizau combinații din aceste practici. Și se realizau individual sau colectiv.
                Tehnicile magice, și cele erotice amintite, prezentate aici, practicate în misterele inițiatice nordice și în viața lor de fiecare zi, nu sunt suficiente doar ele însele.
                Acestea cer foarte mult sacrificiu și detașare. În plus cer „artă”: la fel cum nu este de ajuns să ai o pensulă și să întinzi culorile pe o pânză pentru a crea o pictură, nu este de ajuns nici în „misterele inițiatice” doar să cunoști tehnicile și să le aplici.
                Există o artă ce știe cum și când trebuie folosite aceste tehnici. Există o „artă” ce trebuie descoperită în practicarea modalităților inițiatice magice. Și această artă se află în noi, e coexistentă cu noi. Și ne parvine de a lungul mileniilor de la înaintașii noștrii europeni, care le-au practicat zeci de mii de ani.   Altfel... nu se obține nimic sau foarte puțin. Sau nu se obține ceea ce se dorește...
  ☺




Simboluri
inițiatice nordice




   A
cum încercăm să prezentăm unele simboluri asociate cu fenomene inițiatice nordice. Simboluri ce indică transformări și noi stări interioare spirituale, ca urmare a parcurgerii misterelor inițiatice nordice.
                Simbolurile, cele pe care le prezentăm aici, sunt relaționate cu matricea stilistică și genetică nordică:

                - Refugierea și cățărarea în copac în adâncul nopții sau / și a furtunii pentru a scăpa de fiare ce fug / gonesc după tine din adâncurile pădurii și doresc să te sfâșie: cumplita spaimă infinit de adânc resimțită în interior. Ceva atât de profund european, adânc și ancestral european resimțit... Simți Europa adâncă... imposibilă... disperarea cumplită, îmbrăcat cu zdrențe, ud în noapte, urmărit de fiare în timp ce fugi ca un nebun și te cațeri disperat, și cutremurat în adâncul adâncului tău, de frică în copac.

                - Spânzurarea: reprezintă trecerea prin inițiere, suferințe inimaginabile / ucigătoare la toate nivelele care, dacă le învingem, deschid o nouă existență interioară, spirituală pentru noi: intrarea în Asgard.

                - Bradul împodobit, este culminarea inițierii prin spânzurare și semnifică reușita și împlinirea inițierii. Am traversat experiența morții și am revenit complet diferiți: prin sângele nostru copacul, nostru, a fost hrănit și perfecționat. Noi acum suntem printre Zei. Copacul nostru este mai mult decât un simplu copac. El este împodobit, el este transformat de sacrificiul nostru, el a devenit altceva, plin de calități și virtuți divine. Nu este doar un copac viu în natură ci este un copac viu în lumea spirituală, în lumea zeilor, în Asgard. Accesul viu și direct la orice lume a Yggdrasilului, accesul neîngrădit în toate lumile și zonele universului, accesul direct la orice creatură din univers. Accesul liber în univers.


 








                - Pierderea ochiului drept: asimilarea unei scântei din Muspelheim sau transformarea naturii interne în Muspelheim. Pierderea unui ochi sau „pierderea ochiului” înseamnă renunțarea la tot ceea ce noi considerăm a fi bun sau moral sau de dorit. Aruncarea a tot ceea ce pentru noi a fost o „stea” de referință. Este începutul a ceva atât de diferit și de perfecționat, încât cei din jurul nostru nu înțeleg absolut nimic. O transformare teribilă. Noi vedem deja cu alți ochi... Este prezența lui Odin.
                Este înțelepciunea întregului univers simultan prezentă în noi. Este cruzimea necesară trecerii prin situații foarte grele în viață. Este un auto-sacrificiu imposibil de descris, dar necesar... Este depășirea a orice a existat până acum în Yggdrasil. Aruncarea luminii proprii, deja câștigate, pentru o lumină superioară...

                - A fi prins, cu brațele, de un șarpe enorm în mijlocul furtunii oceanice: este șarpele Midgardului, energiile vieții ce mișcă totul... este erotismul ce poate lumina și salva un suflet de la prăbușire sau de la înecare în apele existenței, mai ales în sexualitatea unei femei mai puternice decât noi. Însă un erotism muncit, rafinat, educat, stilat... ce stimulează constructiv și luminos energiile adânci ale vieții adică energiile erotice ne salvează... ajungem la liman dacă rămânem agățați prin curaj de ceea ce ne amenință să ne distrugă...

                - Lupul, lupii: reprezintă forțe sufletești. Reprezintă puteri indescriptibile ale sufletului european. Ceea ce este invincibil și se află în adâncul adâncului nostru și de care și noi ne speriem... Sunt forțe dincolo de normal, care necontrolate ne amenință cu devorarea. Și care controlate ne transformă în „supra-oameni”.
                Odin avea doi câini, Geri și Freki, pe care-i hrănea cu carnea aflata pe masa zeilor. Câinii îi erau complet credincioși.
                Odin a pus mâna pe ce este mai sălbatic, puternic, de neînvins, inuman în natura interioară. Și a controlat aceste forțe. Forțe interioare ce sfâșie totul... luna, soarele, universul... Controlul unor asemenea forțe, ce sălășluiesc infinit de adânc în interiorul nostru, ne transformă în ființe invincibile... (în oricare dintre cele nouă lumi ale Yggdrasilului).

                - Cimitirul / sau în versiunea autentic arhaică „colinele funerare”, a căuta prin cimitir ceva sau un mormânt anume sau pe cineva: căutarea unor secrete de mult pierdute ce ne sunt absolut necesare acum în viață.
                Odin vizitează des ținutul cu coline, „coline funerare”, și trezește la viață pe cei de mult morți pentru a afla secrete și informații importante. Când ne vedem în aceste locuri suntem în căutarea unor cunoștințe, informații, sfaturi care să ne ajute în depășirea unor situații de viață sau sufletești pe care nu știm cum să le abordăm. Și atunci căutăm înțelepciunea milenară a înaintașilor noștri, a celor ce au fost înaintea noastră.
                O căutare secretă în memoria colectivă a propriei rase... a propriei linii genealogice. Secrete de mult uitate care acum sunt absolut necesare pentru a putea rezolva situații imposibile, pur și simplu imposibile... Căldura celor ce au fost înaintea noastră și acum vin spre noi cu cheia / soluția situațiilor imposibile pentru noi. A trezi pe cei morți pentru a lua de la ei ceea ce nu s-a păstrat... dar care rămâne în propria rasă, în propria linie genealogică.



 






                - Coarnele de cerb, sau „Green Man”: reprezintă mintea unită cu universul. Mintea pătrunde și are acces la întreaga lume. Pătrundem cum mintea totul... în jurul nostru..., în natură..., în sufletul celorlalți..., în cer. Este legătura din interiorul nostru și tot restul... suntem prezenți în tot... din jurul nostru. Este un simbol inițiatic.
                Mai reprezintă coroana, cea mai înaltă stare a minții și a conștiinței. Puterea indiscutabilă a minții noastre, incredibila putere ce penetrează totul... și poate modifica totul... în exterior... Puterea absolută asupra exteriorului... prin mintea potențată de „energiile vieții”. Viața emană din noi... avem în interior ceea ce face natura să crească...

                - Dragonul, șarpele, viermele: are foarte multe semnificații. Inițiatic reprezintă culminarea și finalizarea transformării în aur a propriei naturi. Reprezintă energiile vieții. Ceea ce face ca totul să se miște și să se agite. Este ceea ce ne mușcă... și astfel ne transformă radical. Originea bolii sau originea vindecării. Ceva imposibil de învins. Mai bine renunțăm decât să ne însușim ceea ce păstrează dragonul, altfel vom muri cu siguranță. Dragonul este inițiatul victorios...

                - Ciocanul: un simbol ce indică acțiunea necesară pentru a transforma ceva. Thor are ciocanul Mjolnir cu care ucide uriașii. Este acțiunea ce termină ceva imediat, brusc, pe moment, ca altceva să-i poată lua locul: altceva să apară. Chiar și F. Nietzsche spunea că el face filosofie cu ciocanul: adică schimba vechi concepții greșite în domeniul filosofiei prin lovituri puternice și bruște, violente, pentru a se naște lumina noii înțelegeri.
                Este arma indestructibilă ce ne ajută să depășim ceea ce pare etern, să distrugem imediat și acum ceea ce era menit să fie pentru totdeauna. Actul ce modifică lumea și cursul ei, viața și destinul în mod radical. Schimbarea bruscă și completă a ceea ce era imutabil...


                - Sabia, sabia înscrisă cu rune, simboluri magice: inițiatic are profunde implicații. Recucerirea  puterii de războinic, adică, la nordici, intrarea în Asgard: lumea Zeilor.
                A cuceri sabia înseamnă intrarea în lumea zeilor. Felul sabiei indică statutul nostru în Asgard, în lumea zeilor. Puterea noastră...

                - Castelul medieval, sau castelul din vârful muntelui, sau salonul /sala mare (Valholl): locul nostru, lumea noastră, lăcașul nostru. Dacă este pe vârful unui munte semnifică că facem parte din Asgard, că am fost acceptați și am intrat în Asgard.
                Sala, salonul semnifică lumea noastră interioară.

                - Păduri adânci, misterioase, întunecate, puternice, înfiorătoare: inițierea, procese inițiatice. Singurătatea drumul ce duce la lumină: în Asgard. Nietzsche întâlnește un vânător cumplit și neîndurător în pădure, după care înțelege ce are de făcut...
                Pădurea este misterul, neînțelesul, pericolele înspăimântătoare ale realizării misiunii noastre... intrarea victorioasă în Asgard și calea auto-perfecționării propriei naturii. Aruncarea în pădure pentru a te clădi și a ieși de acolo înălțat, în Asgard... Imposibil de descris în cuvinte. Pădurea trebuie simțită... în adânc.

                - Evadare, aparent imposibilă, realizată de sub puterea absolută și infinită a cuiva: înainte de inițierea ascensiunii și a misterelor inițiatice este necesară evadarea constantă din custodia a nenumărați (o listă fără sfârșit) tirani, stăpâni, închisori mortale, ființe imposibile... Cine reușește să scape și fuge... se va refugia în pădure... și dacă va traversa, învăța, învinge și scăpa din pădure atunci va atinge Asgardul... în vârful infinit de înalt al muntelui ce se ridică până dincolo de cer...

                - Femeie ce ne copleșește cu puterea ei: este sufletul colectiv al feminității propriei rase. Se manifestă ca și ajutor, moarte, act de împiedicare, ajutor spiritual fără de care nu putem avansa pe căile Yggdrasilului până în Asgard. Ceea ce ne facilitează și asigură intrarea în Asgard. Orientarea...

                - Turnul: este un simbol al structurii interioare create prin apelul la „energiile vieții”, adică apelul la folosirea erotismului pentru a crea ceva în interior mai degrabă decât a crea o viață în exterior. „Turnul” reprezintă structura interioară obținută în urma împlinirii unor aventuri inițiatice... Turnul este natura divină activă în noi, în interiorul nostru. Noi suntem în vârful turnului: înseamnă că suntem în natura divină și suntem protejați de ea. Suntem deasupra oamenilor, deasupra pământului: suntem mai mult decât doar oameni.
                Turnul reprezintă achizițiile noastre inițiatice... spirituale. Este exact invers față de concepția avraamică întunecată potrivit căreia turnul este ceva negativ, pe care „dumnezeu” îl distruge. În spiritualitatea nordică „turnul” este un aspect extrem de pozitiv: înseamnă cea mai înaltă natură spirituală, înseamnă divinitatea însăși în interiorul omului, înseamnă toate calitățile noastre spirituale... omul în interiorul naturii divine... ceea ce ne ridică deasupra stadiului de om: adică Supra-Omul!
                Alte simboluri au fost prezentate în secțiunea  Interpretări din prezenta lucrare. Cel interesat poate să descopere multe altele în sursele ce le are la dispoziție.
                Acestea sunt doar unele dintre simbolurile inițierilor nordice. Multe au fost deja prezentate în cânturile și în proza Edda.






                În mitologia și spiritualitatea nordică simbolul ochiului și al turnului sunt profund pozitive: indică natura divină. Este ciudat cum Tolkien a folosit în povestirile sale simbolurile „ochiului” și ale „turnului” ca fiind negative, ca reprezentând forțe degenerante.
                Simbolul ochiului și simbolul turnului sau ale celor două turnuri, de fapt, reprezintă împliniri spirituale imense... dincolo de puterea de înțelegere a omului.
                Ochiul, pe scurt, este Odin... atingerea luminii din vârful lumii...
                Turnul, sau cele două turnuri, reprezintă întreaga muncă spirituală ce ne-a ridicat în vârful Yggdrasilului, în vârful creației. A fi în turn reprezintă a fi în cel mai înalt punct al lumii... Turnul are însemnat în el toate eforturile și muncile spirituale care ne-au ridicat în vârful Yggdrasilului... ce ne-au dus în lumină...
                „Turnul” este munca noastră spirituală de ascensiune... prin Yggdrasil.
                Este ciudat cum Tolkien a folosit aceste simboluri, profund pozitive, în sensuri negative: ca reprezentând forțe distructive și degenerative.
                Pare că folosește sensul avraamic al acestor simboluri și nu cel nordic. Doar la avraamici turnul e negativ, trebuie distrus, și ochiul e ochiul diavolului.
                În spiritualitatea nordică „turnul” și ochiul sunt simbolurile cele mai pozitive, pe lângă cele ale „ciocanului Mjolnir” și „copacului Yggdrasil”





Simbolurile și evenimentele descrise în miturile nordice,
despre zeii lor, reprezintă realități interioare adânci
și nu evenimente exterioare. Fenomenele și evenimentele
prin care trec zeii nordici sunt o / trimit la o realitate interioară,
a sufletului în drumul său inițiatic,
și nu una exterioară.




[1] Din păcate în Europa tema „meditaţiei” este predată complet greşit... şi cu efecte dezastruoase asupra sănătăţii mentale a practicanţilor.
[2] Căci și Buddhismul Tibetan a preluat tehniciile magice din șamanisul Bon, prezent în Tibet înainte de apariția Buddhismului.
[3] Chiar Dalai Llama spune şi repetă de nenumărate ori în lecţiile sale că, în buddhismul tibetan, „emptiness” nu este „nothingness”! Sunt două lucruri complet diferite! Şi că meditaţia greşit făcută dăunează grav mintea şi creierul. Şi dă nenumărate exemple în acest sens.
[4] Odin era cunoscut a se înfometa. Nu se alimenta decât cu vin, mâncarea oferind-o câinilor săi Geri și Freki. Și aceasta pentru a trezi în el cele mai profunde forțe sufletești, a stimula cele mai adânci instincte și puteri prin șocul înfometării. Natura sa intra în „modul instinctiv de supraviețuire” și oferea o conștientizare mai intensă a situațiilor și instincte mai prezente. O voință de fier!
[5] Vezi Edda, Cânturile Eroilor, și Volsungasaga.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu